regen, en nog is regen.

28 augustus 2013 - Altenmarkt im Pongau, Oostenrijk

In de vroege morgen was het hier nog steeds aan het regenen. Alle bergen lagen hier dan ook volledig in de laaghangende bewolking. Onderweg naar de bakker was het enorm stil op straat,enkel een paar dorpsbewoners kom je hier tegen die in alle rust hun dagelijkse voorraad komen halen. Totaal anders dan bij ons waar propvolle winkelwagens de kassa passeren en het op de parking een enorme drukte is. Hier begroet iedereen mekaar en doen een ochtendpraatje om nadien in alle rust naar huis toe te gaan. Je zou je hier haast op een andere planeet wanen.
Na het ontbijt heb ik de morgen vrijgehouden om massages te verzorgen. Deze maal was het wel een verrijkende ervaring. In mijn eigen praktijk heb ik nog nooit de kans gekregen om Arabische personen te behandelen.
Totaal anders dan bij ons waar de mensen meestal een totale lichaamsbehandeling willen,is de massage hier veel beperkter. Ondanks ik de taal niet machtig was, en het totaal onbekend was voor hen wat de behandeling eigenlijk inhield, ontstond er toch een mooi wederzijds respect en vertrouwen.

Ondertussen had Sander de tijd genomen om aan zijn foto's te werken en uit te stippen wat in de namiddag te ondernemen met zulk hondenweer.

Na het middagmaal zijn we dan richting Altenmarkt vertrokken om daar het Heimatmuseum te bezoeken.

Eens daar toegekomen hadden we opnieuw pech.Een papiertje aan de deur waarop stond dat het museum gesloten was omwille van een traumatisch overlijden van één der dorpsbewoners. Ook al vonden we het erg jammer dat we het museum niet konden bezoeken, het respect dat de dorpsbewoners hier voor mekaar hebben is voor ons dan weer een enorme meerwaarde. Iedereen kent hier mekaar en tonen dan ook hiermee hun medeleven.

Ook al zat het weer niet mee besloten we toch om in Altenmarkt te blijven. Het is een aangenaam dorp met enkele leuke winkels, dat wel gezellig is om te bezoeken als het weer echt tegenzit en voor we er erg in hadden was de namiddag dan ook gepasseerd.

Na een drietal regendagen hopen we toch wel dat het morgen vooral droog en wat zonniger mag worden, zodanig we opnieuw de bergen kunnen intrekken.