Winkeldag

24 januari 2014 - Radstadt, Oostenrijk

Deze morgen opgestaan onder een zware bewolking. Rond middernacht is het hier beginnen sneeuwen en er ligt nu al een mooi wit sneeuwtapijt van enkele centimeters. Nog maar is een teken hoe verradelijk  het weer hier in de bergen kan zijn, het éne moment met een lentegevoel, het andere moment eerder met een winters karakter.

Nog maar even afwachten wat het weerbericht ons via de website van Filzmoos melden zou. Door het slechte weer namen we dan ook de nodige tijd om te ontbijten, om nadien toch naar Ramsau te rijden. Het bergbaantje lag er echter niet al te best bij en was het gevaarlijk rijden. Daarom besloten we om toch maar niet verder te gaan en richting Bischofshofen te keren. Op de autosnelweg was het tenslotte veel makkelijker rijden door de strooidiensten die hier regelmatig de wegen kwamen vrijmaken.

In dit stadje ben ik met Sander al enkele malen geweest en gelukkig ken ik dan ook vrij goed de weg om mijn wagen te parkeren in de ondergrondse parking van het winkelcentrum. Het overdekte winkelcentrum is wel niet zo groot, maar het geeft een bepaalde gezelligheid weer. Het is bij slecht weer dan ook een ideale plaats om naartoe te gaan! Maggy had nog graag enkele producten gehad die ze daar in de plaatselijke natuurwinkel verkochten, dus gingen we daar eerst naartoe. Beide hadden al een tijdje iets in petto voor mij. Ze weten dat ik een grote voorliefde heb voor geiten, en daarom hadden ze besloten om op zoek te gaan naar een geitje voor mij, dan wel geen echte natuurlijk, want hoe zou ik die mee over de grens krijgen :) Al vele winkels waren ze binnen gegaan, helaas zonder enig resultaat. Tot we op een gegeven moment een speelgoedwinkel binnen gingen en daar veel pluche dieren te vinden waren. Aan de dame van de winkel hadden ze stiekem in hun beste duits gevraagd of er geen geit tussen lag, en ja hoor, ineens stonden ze daar met een mooi geitje in pluche voor mij. Het enige dat er in de winkel nog voorradig was, zeer mooi van kleur in tinten van wit en grijs, het leek wel of het speciaal lag te wachten op mij!
Zowel Maggy als Maria besloten dadelijk om me dit cadeau te doen! Ik ben hen dan ook enorm dankbaar hiervoor en het geitje werd dan ook mijn mascotteke van de reis! En natuurlijk liet het gemekker hier dan ook niet lang op zich wachten! Een berggeitje voor iets hé :)

Maria had ook nog graag hetzelfde engeltje gehad dat ze me de voorbije dagen als geschenk gegeven had. Daarom besloot ik met hen nog even langs Altenmarkt te rijden, naar de bloemenwinkel waar ze het voor mij gekocht had. Helaas waren deze volledig uitverkocht! Zelf vond ik dit zo erg voor haar, en omdat we nog een klein uur de tijd hadden besloot ik om nog even langs het nabijgelegen dorp in Radstadt te passeren. Heel het winkelcentrum hebben we op korte tijd uitgekamd, maar nergens was er zo een engeltje te vinden. Ook al wou ik het mijne terug geven aan haar, dit wilde ze echt niet. Ze had me dit als geschenk gegeven met heel haar hart! Het krijgt zowieso een biezondere plaats in mijn praktijk!

Rond 18u zijn we dan teruggekeerd naar Filzmoos. Onderweg hadden we nog wel met natte sneeuw af te rekenen, maar al bij al lagen de wegen er nog heel goed bij.
Na het avondeten hadden we besloten om samen de film 'Hachiko' te bekijken. Het probleem was echter dat we de cd-speler niet aangesloten kregen op het televisietoestel. Gelukkig bestaat er skype om de hulp in te roepen van Sander, hoe dit alles in werking te krijgen. En met succes, na enkele minuten konden we de film dan ook bekijken, een zeer ontroerend verhaal over een trouwe viervoeter, de hond Hachiko. Zeker het bekijken waard!

Het was dan ook al rond 23u als we mekaar een goede nacht toewensten!