Hevige sneeuwval

26 januari 2014 - Filzmoos, Oostenrijk

Fiakerwirt Filzmoos      Filzmoos

Mijn eerste nacht bij Maggy en Maria is goed verlopen, in het begin was het bed en harde hoofdkussen wel even wennen om de slaap te vatten, maar eens vertrokken had Maria af en toe zachtjes bomen horen doorzagen, maar gelukkig was dit voor haar van korte duur.  Gisteren was het blijkbaar laat geworden want deze morgen hebben we hier alle drie geslapen tot 7.30u.

Als we de gordijnen open deden, lag er een flink pak sneeuw buiten, en de sneeuwvlokken dwarrelden nog gretig naar beneden. Dat beloofde niet al te veel goeds om vandaag in dit weer naar België terug te keren.
Afwachten maar wat het weerbericht hier melden zou om 8u, en op internet even opzoeken wat de weersverwachtingen in Duitsland waren.

Tijdens het ontbijt begon het nog harder te sneeuwen, zulke dikke vlokken dat je er nog nauwelijks door kon kijken.
We hadden nog wel een tweetal uren de tijd om te beslissen of we vandaag al dan niet gingen vertrekken.
Mijn bagage was al gepakt vanwege de verhuis van appartement, enkel Maria en Maggy hoefden dit nog te doen.
Rond 11 uur was er nog steeds geen weersverbetering op komst, integendeel zelfs, heel het gebied werd geteisterd door hevige sneeuwval, ook in Beieren voorspelde men hetzelfde weer en daarom besloten we om toch nog een dag te blijven en morgen huiswaarts te keren.

Na de middag hadden Maggy en Maria alles ingepakt voor morgen en besloten we toch nog even van de natuur te  genieten door een korte wandeling te maken in de sneeuw. We bleven wel in het dal, want om de bergen in te trekken liet de hevige sneeuwval dit niet toe. Ook was er vrij krachtige wind komen opzetten, die het al dadelijk een stuk kouder deed aanvoelen.
Niet echt erg vonden we, want het dorp lag er zo mooi bij, dat we er dubbel van genoten!
Rond 16 uur zijn we dan nog even bij de Fiaker binnengestapt, want Maggy dacht aan haar chocoladetaart van gisteren en wou toch nog een stuk proeven! En zij niet alleen hoor, waren er hier nog 2 lekkerbekken die maar al te graag daar naartoe gingen!
En we hadden geluk, want door het gure weer was het er vrij rustig en was er voldoende plaats in de stube.
Daar kwam natuurlijk naar boven hoe snel de reis wel niet voorbij was gevlogen, we dit met zijn 3 zullen missen, maar heel mooie herinneringen meedragen!

De avond hebben we samen doorgebracht, eerder in alle rust en vrij stil, dit drietal gaat elkaar toch wel missen!
Niet te laat gaan slapen vandaag, want morgen is het vroeg dag, en wacht er een lange trip!

Dorpsplein Filzmoos     SAM_2923