Bischofshofen

18 januari 2014 - Bischofshofen, Oostenrijk

Zaterdagmorgen vandaag. We mogen niet vergeten om eerst onze boodschappen te doen, alvorens de bergen in te trekken.
Rond 12u gaat hier een loeiende sirene af en begint voor de dorpsbewoners het weekend. Tevens is het de wissel in de hotels en pensions en dat merk je toch wel voelbaar. Velen die vertrekken, andere die toekomen.

Na ons middagmaal naar binnen gespeeld te hebben maakten we ons klaar om naar Bischofshofen te rijden om daar een bezoek te brengen aan de Gainfeldwasserfall, een kleine waterval met een bepaalde sierlijke uitstraling die door de meeste vakantiegangers niet gekend is. Vandaar is het er dan ook zeer rustig en kan men genieten van de mooie omgeving, het geluid van het neerstortende water en de daarmee gepaard gaande frisheid! Bij iedere inademing voel je dit tot diep in je longen! Hierdoor voel je je nadien zo opgeladen en energie verzekerd!

Nadien hadden we nog even de tijd om in het stadje te vertoeven, de vele kerken, het kerkhof dat toch wel een totaal andere uitstraling heeft dan bij ons. De kerst kon je hier echt terugvinden, kleine kerststukjes met kerstversiering, zelfs kleine kerstboompjes die bij het graf worden neergezet.

De springchans die zich aan de rand van de stad bevind is ook wel het bezoeken waard, ondenkbaar haast dat zij van zulke hoogte springen en op een steile helling neerkomen, hoe die zo snel stoppen kunnen, een kunst apart!

Om 17u sluit hier dan ook alles en hebben we onze terugweg hervat via de smalle bergwegen, tussen de steile rotsen,
zalig om zo te rijden, je voelt je dan plots zo klein tussen die ontelbare bergreuzen!

's Avonds hebben we gezellig met elkaar doorgebracht, soms komen hier de gekste uitspraken en het kind zijn weer naar boven, één ding is hier zeker....pret verzekerd! tja..3 vrouwen onder elkaar hé!

1. Paula:
    24 januari 2014
    ja drie vrouwen samen? daar zou ik ook willen tussen zitten .
    en zeker naast een bergeit met veel energie !!!.
    genieten alle drie !!
    dikke zoen Paula