Regen-dag ipv. zon-dag

25 augustus 2013 - Werfen, Oostenrijk

Vanmorgen was het enorm grijs. Overal hing de bewolking laag en was er van de bergen niets meer te zien. Het regende al de hele nacht onophoudelijk en het zag ernaar uit dat er niet al te veel verbetering in de lucht hing voor de komende uren.

Op zondag zijn hier in de streek de meeste bakkers toe, ook in ons dorp, en omdat het toch een hondenweer was buiten ben ik maar zelf aan de slag gegaan om een lekkere botercake te  bakken. Het intensievere werk zoals het eiwit opkloppen heb ik natuurlijk aan een ander bakkerke overgelaten.. We leken hier precies wel op 'Piet en Mimi'.

In de late namiddag is de regen dan eindelijk opgehouden en zijn we richting Werfen gereden om daar de burcht 'Hohenwerfen' te gaan bezoeken.
Als we daar toekwamen bleek dat de openingstijden niet overeenkwamen met de openingsuren in de informatiebrochure. We hadden nauwelijks nog een uur de tijd om de burcht te bezichtigen. Dit vonden we beide te kort, daar we eerst nog een klein half uur dienden te klimmen tot aan de burcht. Vandaar we dan maar besloten hebben om de dag nadien terug te komen. We beschikken namelijk over een Salzburgercard waarmee we de meeste bezienswaardigheden en attracties in het Salzburgerland gratis kunnen bezoeken en door het feit dat we nu toch in Werfen waren en het weer niet echt meezat, zijn we in de gids even gaan opzoeken wat we zoal konden ondernemen op een zondag in dit dorp en daar viel ons oog op mini-golf. Dit was een hele lange tijd geleden en leek ons wel een keer leuk zo middenin de bergen! Vicky mocht gelukkig mee binnen en braaf keek ze telkens toe hoe we probeerden ons balletje in dat putteke te krijgen. Het was een nek aan nek race.... maar met veel geluk heb ik met 1 punt toch gewonnen van Sander. Het belangrijkste is echter dat we er samen plezier aan hebben beleefd!

Ondanks het bar-slechte weer hebben we toch van een mooie zondag kunnen genieten, wel jammer dat we niet de bergen konden intrekken! Het is hier 's avonds opnieuw beginnen regenen. Een goeie film uitgekozen die we van onze thuishaven hadden meegebracht, een goei stukske cake en een lekkere tas koffie erbij en smullen maar.... dan is dat slechte weer buiten snel vergeten! Of we de film uitgezien hebben.... dit antwoord laten we aan jullie over! Slaapwel....