Kabelbahn Flying Mozart

1 september 2013 - Wagrain, Oostenrijk

De zon-dag die voor de tweede maal verandert in een regen-dag. Van bij het opstaan viel de regen er gul uit tot stortregens toe. Van de bergen was er niets meer te merken, alles lag volledig in een dik pak donkere wolkenvelden en mist.

In de loop van de voormiddag geen aangename melding via gsm gehad van iemand die opgenomen was in de kliniek. Gelukkig was er al enige beterschap!

Daar onze Salzburgercard nog steeds geldig is, besloten we om één van de kabelliften uit te kiezen en daarmee naar boven te gaan. Te voet een bergtocht ondernemen was in dit hondenweer uit den boze.

We begaven ons met de auto richting Wagrain om daar de kabelbaan 'Flying Mozart' te nemen.
De 10-persoons kabelbaan brengt je tot op een hoogte van 1251m, het middenstation, of van daaruit kan men kiezen om verder te gaan met de kabelbaan naar de Kogelalm op 1865m. Bij het bergstation van de Flying Mozart ben je aan het beginpunt van de Rupertisee en hoogtewandelingen naar Kleinarl over de Salzburg Almenweg.
We hadden geluk want bij het uitstappen was het net opgehouden met regenen. Op de bergtop konden we overal de bergtoppen aanschouwen tot zover het oog maar reiken kan! Een fantastisch panoramisch uitzicht, ondanks de dikke en grijze bewolking. Het hoeft niet altijd helderblauwe hemel te zijn om van de berglandschappen te genieten. Ook met het grijze dikke wolkendek heeft dit natuurfenomeen iets heel bijzonders! Enkel was het op de top wel vrij koud, een 8° C en veel te fris voor de periode van het jaar. Na een uur werd het dan toch wel te koud voor ons en zijn we met de kabelbahn opnieuw naar beneden gegaan.

Eens terug in het dal aangekomen is het opnieuw beginnen regenen en waren we blij dat we onze verwarming in de auto toch wel even konden opzetten om ons te verwarmen.