Gainfeldwasserfall

17 augustus 2013 - Bischofshofen, Oostenrijk

Vanmorgen opgestaan onder een stralend blauwe hemel. Dit beloofde alvast een warme zomerdag te worden. Na een stevig ontbijt zijn we richting Bischofshofen gereden. Deze kleine stad is gelegen in het westen van Oostenrijk in het Salzburgerland regio Pongau met ongeveer een 10.000 inwoners. In deze stad wordt er iedere winter de jaarlijkse Vierschansentoernooi gehouden.

Nadien zijn we de Gainfeldwasserfall gaan opzoeken. Deze waterval is ongeveer een 20min. buiten de dorpskern gelegen. Via de beklimming van 350 treden komt men dan aan de top van de waterval. Van hieruit stort het water een 50m naar beneden. en heeft men een mooi panoramisch uitzicht over de stad en het imposante Tennengebirge.
Van zulke wandeling krijgt men natuurlijk ook honger, en hebben we ons getrakteerd op een heerlijk stuk taart, die vind ik hier gewoonweg superlekker!

's Avonds was het opnieuw alles in gereedheid brengen om 's anderendaags te vertrekken richting Filzmoos, het dorp waar we steeds verblijven.