Eerste dag te Filzmoos

5 januari 2014 - Filzmoos, Oostenrijk

Na een deugddoende en zalige nacht vanmorgen ontwaakt onder een grauwe hemel en regen. Gelukkig is deze nadien overgegaan in lichte sneeuw. De temperatuur ligt hier nog steeds rond de 5°C 's morgens en is te warm voor de tijd van het jaar.

Goed uitgeslapen maar deels toch nog loom van de vorige dag besloten we om het vandaag rustig aan te doen. Na ons ontbijt met Vicky een korte wandeling gedaan, maar blijkbaar had onze dame niet al te veel zin om in de regen rond te blijven paraderen.
Daar het weer in de namiddag nog steeds allesbehalve aangenaam was om in te vertoeven  besloten we om een film uit te kiezen die we van thuis meegebracht hadden, ditmaal viel onze keuze op het eerste deel van de trilogie 'The Lord of the Rings'. Na het avondeten was de lucht ondertussen ietwat uitgeklaard en wilden we toch nog even met ons Vicky van de buitenlucht gaan genieten. Het dorp lag er bijzonder rustig bij, de kerstverlichting aan de huizen die fonkelden als sterren, geweldig om op deze manier een avondwandeling te mogen maken, de frisse lucht opsnuivend, de zuivere energie van de bergen te voelen... zalig gewoon!

Nog enigszins nagenietend van deze wandeling zijn we naar  bed gegaan, en het duurde dan ook niet lang dat de slaap ons te pakken had!

1. Paula:
    7 januari 2014
    vicky heeft gelijk ,, in de regen lopen zonder schoenen aan !!!! .
    zal er is breien voor jou he!!.
    dikke zoen paula