Altenmarkt

21 januari 2014 - Altenmarkt im Pongau, Oostenrijk

therapie.... bellen zonder stress!Onder een zware bewolking vanmorgen opgestaan. Vanacht had het dan uiteindelijk toch lichtjes gesneeuwd en was alles bedekt onder een dun laagje sneeuw, een heel ander uitzicht als voorheen, echt winters'

Na het ontbijt ging de sneeuw langzaam over in natte sneeuw, door de nog te hoge temperatuur buiten. Daar de bergen in de mist lagen was het geen weer om de bergen in te trekken en vertrokken we met de auto richting Altenmarkt om daar het dorpje te bezoeken.

Het is er best gezellig en beschikt over een ruim aantal winkels. Het dorpje bij uitstek bij dit regenweer. Met ons drietjes was het dan ook best leuk, maria en maggy waren op zoek naar enkele mooie cd's met de typisch oostenrijkse hüttenmusi en die hebben we dan ook gevonden. Een bloemenwinkel kan ik niet zomaar passeren, de geur van de bloemen, de vaak prachtige bloemstukken die er tentoon worden gesteld, echt kunstwerkjes en handarbeid! Ook een grote verscheidenheid aan engelen vind je hier telkens in deze winkels terug. Thuis heb ik er al verschillende gekregen van de mensen die bij me op raadpleging komen! In de bloemenwinkel merkte Maria plots een engelbeeldje op waarin een engel gedragen werd door beide handen! Een hele mooie symboliek voor mijn werk vond ze, en ze stond er dan ook op om me dit beeldje als geschenk aan te bieden, als dank dat ze deze reis samen met mij mocht beleven! Ik waardeer dan ook enorm dit gebaar en het engeltje krijgt zowieso een mooie plaats in mijn praktijkruimte!
In de late namiddag besloten we om richting huiswaarts te keren, maar even halt te houden bij Landzeit om daar nog eerst iets lekkers te gaan eten. De Gügelhupf (of cake in tulbandvorm)is daar wel lekker, alsook de apfelstrüdel en chocoladetaart. We kunnen er met zijn drie niet aan weerstaan, het is hier ook allemaal zo lekker hé, en zondigen mag een keer, of zeg ik misschien beter, meerdere keren!

Eens terug thuis hebben we de avond samen doorgebracht, achter gezelligheid en plezier hoeven we hier echt niet te zoeken!