Afreis

8 september 2013 - Kontich, België

Vanmorgen reeds vroeg wakker. Binnen enkele uren lieten we dit mooi Bergenland achter ons richting België. De opkomende zon scheen over de bergen als een fluwelen tapijt. Toch nog eerst even de ochtendgeur opsnuiven vanop het terras om nadien naar de 'Landzeit', een bio baanrestaurant onze semmelbroodjes te halen. Na het ontbijt verder beginnen inpakken om nadien ons appartement te reinigen. Rond de middag waren we volledig klaar en gepakt om te vertrekken.

Met veel spijt in het hart van elkaar afscheid genomen, maar wel met een totale verrassing. Op haar bureau stond een prikkertje met een brief aan mij gericht.

Hierin stak een 'Gutschein'  als verjaardagsgeschenk omdat ik dit jaar 50 geworden ben. Een mooi geschenk waar ik haar enorm dankbaar voor ben!

Op de middag zijn we dan richting België vertrokken. We waren nog geen half uur onderweg of daar kondigde de eerste file zich al aan. Stapvoets was het rijden tot het al tegen de avond was voor we nog maar in München waren. Dit beloofde en zeer lange en vermoeiende trip te worden. Nog voor we in Stüttgart toekwamen begon het daarbovenop nog hevig te regenen zodanig mijn ruitenwissers het nauwelijks konden bijhouden. Eens het zwarte woud voorbij werd het opnieuw droger en was er van file nog nauwelijks sprake. Op rechte baan maar even met mijn voet op het gaspedaal gaan staan, het was ondertussen al na 22u geworden en rustig op de weg.
Rond 3u in de nacht zijn we dan op onze eindbestemming in Kontich toegekomen, enigzins vermoeid, doch nog klaarwakker!

Totaal anders dan in Filzmoos waar we dadelijk plaats hadden om onze auto te parkeren, dienden we hier eerst de straat haast uit te rijden om nog een plaatsje te vinden!

1. Paula:
    14 september 2013
    das nog goed gereden ,en veilg aangekomen das het voornaamste .
    ik kan nog maar pas ge verhalen lezen ,computer deed het niet meer .
    wij zijn nu in oetz een paar dagen rust en dan verder naar italia .
    dikke zoen
  2. Rosette:
    15 september 2013
    Welkom terug in ons thuisland, waar we toch ook altijd graag naar terugkeren hé. Zelf ben ik ook een weekje naar zee geweest - flink kunnen uitwaaien - het was fijn, het heeft me deugd gedaan maar vergeleken met jullie grote trip is dat maar een uitstapje ...
    Gelukkig zijn jullie veilig terug, we zouden je (jullie) nogal missen, het was heel fijn dat jullie ons lieten meegenieten van jullie 'genieten'.
    Lieve groetjes. Rosette