Eerste dag met Maria en Maggy

15 januari 2014 - Ramsau am Dachstein, Oostenrijk

Skihutte Rittis-Stadl

Een kille ochtend vandaag want het had lichtjes gevroren. Dit keer ging ik niet alleen naar de bakker, maar was Maria al  vroeg uit de veren om met me mee te gaan en voor de eerste maal te genieten van de eerste ochtendwandeling in Filzmoos.

Na het ontbijt stelde ik dan ook voor om eerst met hen naar de supermarkt te rijden om daar al het nodige te halen om hun koelkast te vullen. Bij het naar huis keren kregen ze dan ook al een eerste indruk hoe het dorp eruit zag, en dit viel hen best wel in de smaak.

Na het middagmaal hadden we besloten om nog een korte wandeling aan te vatten. Niet te lang, daar het tenslotte hun eerste dag was na hun lange reisweg.
We opteerden voor de sprookjeswandeling in Ramsau, want daar lag alles nog mooi onder een laag sneeuw. Ook wat het klimwerk betreft is dit niet zo zwaar, want daar wilde ik toch wel rekening mee te houden na hun lange trip van gisteren. Langzaam opbouwen om de spieren even te laten wennen aan de wandeltochten in de bergen,

Vol goede moed begaven we ons met zijn allen richting Märchenweg te Ramsau am Dachtein. Onderweg was het genieten van de mooie omgeving, Voor Maggy en Maria was deze omgeving totaal nieuw en was hun enthousiasme dan ook enorm groot bij het zien van al dit natuurschoon. Ze waanden zich haast in de zevende hemel!

Ondertussen was het dan ook al vrij laat geworden, maar toch besloten we om verder te wandelen tot aan de hut, Naarmate de tocht vorderde werd er toch ééntje stilaan moe, maar toch heeft ze doorgezet om tot aan de top te raken. Met onze handen omhoog zijn we dan als een trotse overwinnaar de finish over gegaan.

Jammer genoeg was de hut gesloten maar dit vonden we niet zo erg. We hebben er dan ook onze eerste gezamelijke foto gemaakt, van de 3 Ma's

Het afdalen verliep natuurlijk veel soepeler en voor we het goed en wel beseften waren we alweer aan het begin van de wandeling.

Moe en nog nagenietend zijn we naar huis gekeerd, Een mooie dag die jammer genoeg veel te vlug om was!

De top bereikt!           De top bereikt!