De hofalmen

11 januari 2014 - Filzmoos, Oostenrijk

De Bischofsmütze

Vanmorgen zag het er maar opnieuw mistig uit. Nochtans hadden ze mooi en helder weer voorspeld. Het was nog vroeg in de morgen, dus afwachten maar, met het weer weet je hier nooit. En ja hoor, rond 9 uur trok de mist weg en maakte deze plaats voor een helderblauwe hemel! Ook de zon kwam te voorschijn en dat voelde je opmerkelijk.

Vandaag stond er een wandeling naar de hofalmen en de  Almsee gepland. Een heel mooie wandeling, niet te steil,en bevindt zich aan de voet van de Bischofsmütze. Of deze wandelweg nog goed te voet af te leggen was, was nog wel af te wachten.
Vol goede moed vertrokken we richting wandelweg. In het begin lag er nauwelijks iets van sneeuw, maar nog voor we de helft van onze wandeling bereikt hadden werd het een vrij onbegaanbare weg.  Het leek eerder op een ijspiste, en daarom besloten we veiligheidshalve maar om terug te keren.

In de late namiddag zij we nog even via Bischofshofen gepasseerd, een klein maar gemoedelijk stadje waar het leuk is om te vertoeven. Om naar huis te keren kan men kiezen voor de autosnelweg of de weg die doorheen de bergen loopt. Natuurlijk opteren we hier altijd voor de laatste, een weg die kronkelend door de bergen ons naar Filzmoos leidt, in het gezelschap van een bergrivier die al bruisend de weg mee volgt, fantastisch gewoon, zulk natuurschoon!

Voor we het goed en wel beseften was de avond aangebroken en hebben we weer mogen genieten van een mooie dag hier in de bergen.

Het dachstein gebergte

1. Paula:
    20 januari 2014
    weer een mooie dag om te koesteren ,, wat zijn de bergen toch mooi he!! we genieten mee als we dit allemaal lezen.
    liefs Paula